Matriční doklady (oddací, rodný a úmrtní list)
Matriční doklad se vydává osobám, jejichž matriční událost vznikla ve Velké Hleďsebi a přilehlých obcích, které patří do správního obvodu Velké Hleďsebe.
Kdo je oprávněn v této věci jednat
Matriční úřad vydá matriční doklad, nebo povolí nahlédnout do matriční knihy a činit výpisy z ní v přítomnosti matrikáře:
- fyzické osobě, které se zápis týká, nebo členům její rodiny (manžel, rodiče, děti, prarodiče, vnuk, sourozenec) a zplnomocněným zástupcům těchto osob,
- fyzické osobě, která prokáže, že je to nezbytné pro uplatnění jejích práv před orgány státu nebo před orgány územních samosprávných celků,
- úmrtní list vydá matriční úřad fyzické osobě, která na jeho vydání prokáže zájem, nebo která žila se zemřelým v době jeho smrti ve společné domácnosti anebo osobě, která je vypravitelem jeho pohřbu.
Jaké doklady a informace mít s sebou
- platný občanský průkaz nebo cestovní pas žadatele,
- data události (datum uzavření sňatku, narození, úmrtí),
- doklad o právním nároku v případě, že se nejedná o osobu zapsanou v matriční kniže (př. sourozenec - svůj rodný list),
- pokud o matriční doklad žádá zmocněnec, je nutný úředně ověřený podpis na plné moci,
- hotovost na úhradu správního poplatku.
Formulář žádosti
Žádost o vydání druhopisu matričního dokladu je možné stáhnout v části formuláře (možno vyplnit přímo na matrice).
Kontakt: Matrika, Obecní úřad Velká Hleďsebe, Plzeňská 32
Jana Kučerová, tel.: 354 621 327, matrika@obecvh.cz
Poplatky
Správní poplatek za vyhotovení matričního dokladu činí 100,- Kč.
Lhůta pro vyhotovení
Dle dohody, maximálně do 30 dnů.
Související předpisy
- Zákon č. 301/2000 Sb., o matrikách, jménu a příjmení a o změně některých souvisejících zákonů, ve znění pozdějších předpisů.
- Zákon č. 634/2004 Sb., o správních poplatcích, ve znění pozdějších předpisů.
- Vyhláška č. 455/2012 Sb., kterou se mění vyhláška č. 207/2001 Sb.